2012. december 8., szombat

Hungarian Dream

2004-ben, még amikor nem volt minden este zenei tehetségkutató, egy 22 éves törökszentmiklósi testes roma fiatalember került sorra a válogatáson. Miután 16 évesen egy családi tragédia után a saját lábára kellett, hogy álljon, az utóbbi pár esztendőt különféle cipekedéssel kapcsolatos munkákkal töltötte, már amikor talált ilyet. Egy saját dallal jött, mire a közönség a dal közepétől önkéntelenül ütemes tapssal kísérte az előadást. Ilyeneket énekelt, hogy:

"Gyermekként álmodtam és azt hittem úgy lesz,
hittem az életben és nem fájt a szívem.
Tudtam, hogy én váltom meg majd a világot, 
láttam a jövőmet és semmi sem bántott. 

Lelkemben mindig ott volt valami dallam, 
tudtam, hogy elmondhatok bármit egy dalban, 
és hogy ha szeretném elszállok innen, 
ez a dal majd repít, a szárnyán visz engem."





Az egyik zsűritag, akinek már a nevére se emlékszem, közölte, hogy elég közhelyekkel teli volt a dal. Erre Presser Gábor finoman megjegyezte, hogy ilyen közhelyekből SZOKTUK írni a slágereket. Ez valahogy megmaradt bennem.

Ez a dal valóban a szárnyán vitte őt, megnyerte a versenyt, annak ellenére, hogy az utolsó hónapokban a gerincsérve miatt folyamatos fájdalomban élt. Aztán a tehetségével élve keményen dolgozott, három lemeze jelent meg, múlt pénteken este, 2012. december 3-án pedig megtöltötte kb. 12 ezer nézővel a Budapest Arénát. 300 ember munkája volt a műsor, volt szimfónikus zenekar, felnőtt- és, gyerekkórus, tánckar, komoly színpadkép. Nyolc év alatt ide fejlődött a produkció.

Lehet, hogy nem csak amerikai álom létezik? De ott se és itt se megy képességek, motiváció, kitartás és kemény munka nélkül. És anélkül, hogy valaki felelősséget vállalna saját sorsának kezébe vételéért.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése